Femke
Content strateeg
Ben je op zoek bent naar leads, nieuwe medewerkers of meer naamsbekendheid? Een gedetailleerde marketingstrategie helpt je om jouw doelen te bereiken. De marketingmiddelen zijn hierbij nooit het uitgangspunt. Jouw onderscheidend vermogen, doelen en de behoeftes van de klant wel.
Tijdens de marketingstrategiesessie gaan wij dieper in op de strategische koers en de doelgroep van jouw bedrijf. We bespreken jouw bedrijfsdoelstellingen, huidige marketingmiddelen, marketingtooling, kansen en bedreigingen. De doelgroep brengen we in kaart door gebruik te maken van slimme tooling. Het resultaat is een heldere, strategische koers en een uitgebreide analyse van de doelgroep, die inzicht geeft in de manier waarop we hem of haar het beste kunnen bereiken.
Vanuit de marketingstrategiesessie brengen wij de klantreis ‘van nieuw contact tot ambassadeur’ in kaart. De customer journey van jouw bedrijf staat centraal binnenin de marketingstrategie. Samen bepalen we in welke fase van de customer journey de meeste kansen liggen voor marketing en sales. Deze kansen worden vertaald naar een krachtige marketingmiddelenmix om jouw bedrijfsdoelstellingen te realiseren.
Vanuit de strategie, buyer-persona en customer journey wordt onderbouwd welke middelen en marketinghacks wij willen inzetten om de strategie uit te voeren. Denk daarbij aan zaken zoals lead targeting, website, sociale media, marketing automation, campagnes en social selling. Aan dit alles worden meetbare marketing KPI’s toegevoegd inclusief een rapportagedocument om de voortgang continu te meten. Binnen elke fase van de journey werken wij met andere marketing KPI’s.