Vijf low budget marketingactiviteiten voor ondernemers

Marketing

Marketingbudgetten staan constant onder druk. Daarom is het belangrijk om creatief om te gaan met marketingbudgetten. Om je op weg te helpen, delen we in deze blog vijf low budget marketingactiviteiten die jouw zichtbaarheid een boost geven.

1 . Social Media

Eén van de meest krachtige manieren om direct te communiceren met klanten is de inzet van social media. Het is kosteneffectief en eenvoudig toe te passen. De investering zit ‘m vooral in de tijd die het kost. Heb je zelf te weinig tijd? Dan is het verstandig om het personeel erbij te betrekken. Consequent zichtbaar zijn op social media helpt je om een community van ‘fans’ op te bouwen onder zowel personeel als klanten. Op deze mensen kun je bouwen om de zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten.

2. Bloggen

Bloggen is een zeer effectieve manier om het verhaal achter je bedrijf te vertellen. In een blog kun je dieper ingaan op de manieren waarop jouw bedrijf toegevoegde waarde biedt aan de klant. Maar denk ook aan verslagen van events, aankondigingen van webinars of het in de spotlight zetten van medewerkers. Het schrijven van een blog hoef je niet altijd zelf te doen. Juist ook bij de medewerkers zit vaak veel diepgaande kennis over producten, diensten en behoeftes van de klant. Het zal je verbazen hoeveel impact een goede blog kan hebben op de omzet.

3 . Sponsor een lokaal event

Creëer een win-win situatie door een lokaal event te sponsoren. De organisator van het event is vaak op zoek naar bedrijven die hem daarbij helpen. Sponsor een evenement en promoot je bedrijf in ruil daarvoor. Je verhoogt hiermee de gunfactor van je bedrijf en laat de bezoeker meteen kennismaken met producten en diensten.

4 . Werk samen met een lokale partner

Samenwerken met een partner is een geweldige manier om te profiteren van elkaars klanten. Het idee is hetzelfde als bij punt drie: zoek een win-win situatie. Neem bijvoorbeeld eens contact op met bedrijven die dezelfde doelgroep hebben, maar een ander product aanbieden.

5 . Lokale PR

Punt drie en vier sluiten goed aan op deze laatste activiteit: zorg ervoor dat je een goede band hebt met de lokale pers. Deze mensen staan in contact met een groot lokaal publiek waaronder potentiële klanten. Betrek de lokale pers bijvoorbeeld bij jouw onderneming door persberichten te sturen.

Een klein budget betekent dus niet direct dat er geen marketingmogelijkheden zijn. De impact is het meer dan waard! Samen met onze marketingspecialisten op zoek naar de beste manier om jouw budget effectief in te zetten? Neem vrijblijvend contact op

06
november
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Merkidentiteit, dé basis voor effectief design'

vrijdag 06 november 2020 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Van klant naar ambassadeur als leadgeneratiestrategie5 touchpoints die jouw customer journey snel persoonlijk maken5 redenen om jouw customer journey in kaart te brengen

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63