Vijf creatieve marketing tips om concurrentie te verslaan

Marketing

Als er in de directe omgeving van jouw bedrijf steeds meer soortgelijke ondernemingen ontstaan, doe je waarschijnlijk iets goed. Maar hoe zorg jij ervoor dat jouw onderneming zich onderscheidt ten opzichte van nieuwe concurrenten? Lees onze vijf tips over creatieve marketing die hierbij helpen.

1. Durf een nerd te zijn

Blijf niet alleen op de hoogte van technische trends maar initieer ze ook binnen jouw onderneming. Zorg dat je op de hoogte bent van de laatste trends en pik de beste ideeën eruit. Jouw doelgroep zal je niet langer zien als volger van trends maar juist als pionier. Wees bijvoorbeeld de eerste in de omgeving die begint met video in plaats van traditionele content in de vorm van blogs of nieuwsberichten. Onderzoek bij de implementatie van nieuwe technologie eerst hoe vergelijkbare bedrijven dit inzetten. Uiteindelijk herinnert iedereen zich een échte trendsetter!

2. Maak het persoonlijk

Bedrijven laten vaak te veel over aan de verbeelding van de klant. Daarom geloven wij in de kracht van het persoonlijke. Je website en social-mediakanalen lenen zich hier perfect voor. Sociale platformen zoals Facebook, LinkedIn en Instagram zorgen voor een kijkje achter-de-schermen. Maak het persoonlijk. Vertel jouw verhaal. Bijvoorbeeld achter bepaalde keuzes, achter je bedrijf, achter een strategie. Waarom ben je ooit als ondernemer gestart? Hoe is het gegaan? Wat was inspireert je vandaag de dag? Concurrenten kunnen de lay-out, marketingstrategie en ook je diensten en producten namaken. Maar niemand kan de persoonlijkheid, dus wat jouw onderneming uniek maakt, kopiëren.

3. Geef klanten en omgeving iets terug

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is een hot item en blijft belangrijk. Voor bedrijven liggen hier kansen en is het een mogelijkheid om positieve publiciteit te genereren. Opvallen bij consumenten door je in te zetten voor de maatschappij? Zet je tijdens de coronacrisis in voor alleenstaande ouderen. Er zijn talloze creatieve manieren die niet per se de hoofdprijs kosten, maar wel bijdragen aan de maatschappij én het imago van jouw onderneming.

4. Creëer meerwaarde bij jouw klanten

Meerwaarde creëren: een typische marketing uitspraak waar bedrijven vaak onvoldoende mee bezig zijn. Zorg dat jouw klanten zich een “wow-moment” herinneren bij het verlaten van een meeting. Iets waar je klanten over praten. Benieuwd naar een creatieve manier om meerwaarde te creëren zodat jouw business een boost krijgt? Uw Business Online denkt graag met je mee!

5. Zorg voor creatieve marketing acties

Wees creatief! Zorg voor unieke, memorabele acties waar men over praat. Betrek klanten bij nieuwe campagnes en acties en zorg dat je inspeelt op behoeften.

Voorop lopen t.o.v. concurrenten? Samen met onze marketingspecialisten op zoek naar de beste strategie, passend bij jouw identiteit? Neem vrijblijvend contact op

07
augustus
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Content marketing?! Er is toch al genoeg informatie op het internet?'

vrijdag 07 augustus 2020 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Van klant naar ambassadeur als leadgeneratiestrategie5 touchpoints die jouw customer journey snel persoonlijk maken5 redenen om jouw customer journey in kaart te brengen

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63