In 3 stappen naar de perfecte fotografie voor jouw bedrijf

Identiteit - Strategie

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. En dat kan enorm waardevol zijn voor jouw onderneming. Al is jouw merk of dienst nog zo goed, als je dat niet op de juiste manier kunt overbrengen levert al het harde werken vrij weinig op. Daarom is fotografie heel belangrijk in het presenteren van jouw bedrijf en je producten. Maar hoe kom je tot foto’s die perfect passen bij jouw bedrijf? Hoe zorg je dat de beelden die je kiest of maakt precies vertellen wat jij wilt? Is stockfotografie een goede keuze? Of kun je beter zelf foto’s nemen? Het antwoord komt uiteindelijk altijd op hetzelfde neer: het draait om de beleving van de klant. In deze blog vertel ik je hoe je in drie stappen tot de perfecte fotografie voor jouw bedrijf komt.

Stap 1. Weet welk verhaal je wilt vertellen – identiteit

Iedere foto vertelt een verhaal. Zorg dus dat je weet welk verhaal jij wilt vertellen. Dat is de basis van het maken van de juiste foto. Wanneer je weet wat het gevoel is dat je wilt uitdragen, welke ervaring je wilt oproepen bij je klant en dus welk verhaal de foto moet overbrengen, vallen er heel veel dingen op zijn plaats. Daarom is het belangrijk tot de kern te komen van jouw bedrijf, van je ondernemerschap, samengevat in je merkbelofte. Vanuit die basis, kun je een specifieke beeldtaal voor fotografie bepalen waarmee je jouw verhaal krachtig vertelt.

Stap 2. Waar wil je dat jouw foto’s gezien worden? – Strategie

Waarvoor wil je fotografie inzetten? Personal branding? Een professionele uitstraling van je website? Een post op Instagram? Het zijn allemaal vragen die belangrijk zijn om te beantwoorden voor je aan de slag gaat. Want hoewel de basis van jouw verhaal, je merkbelofte, altijd hetzelfde is, is de uitvoering afhankelijk van het doel van de foto. Ieder medium heeft specifieke eigenschappen. Bepaal daarom waarvoor je de beelden wilt gebruiken en houd daarbij rekening met dingen als formaat, doelgroep en doel. Een andere belangrijke invloed is je budget, wat niet oneindig is. Door op tijd de juiste keuzes te maken haal je het maximale uit je budget.

Stap 3. De uitvoering, het belang van techniek

Je wilt de klant naar je toetrekken met de inzet van je fotografie. Dus of het nu gaat over laagdrempelige kennismaking op je LinkedIn-profiel, of strakke productfotografie op je website: een professionele uitstraling is wat je wilt. Maar hoe bereik je die? En kun je ook een goede foto maken met je mobiele telefoon? Het antwoord is: door de juiste techniek en kennis van beeld kun je met iedere camera een goede foto schieten, ook met je telefoon. Bovendien zijn er zoveel bewerkingsprogramma’s en apps, dat je je foto’s op allerlei manieren kunt optimaliseren. Wat altijd belangrijk is: bepaal je focus en bereid je voor. De camera, lenzen, bewerkingsprogramma’s en inspiratie zijn allemaal ingrediënten voor de juiste foto.

Wil jij hier meer over weten? Meld je dan nu aan voor de webinar van 12 juni. Tot dan!

07
augustus
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Content marketing?! Er is toch al genoeg informatie op het internet?'

vrijdag 07 augustus 2020 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Van klant naar ambassadeur als leadgeneratiestrategie5 touchpoints die jouw customer journey snel persoonlijk maken5 redenen om jouw customer journey in kaart te brengen

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63