3 tips voor succesvolle content marketing

Marketing - Strategie

Veel ondernemers hebben onterecht het idee dat content marketing niks voor hen is. Er is toch al genoeg informatie op het internet te vinden? Wat heb ik daar nog aan toe te voegen? Op basis van jarenlange ervaring weten wij dat íedereen een verhaal heeft. Met jouw kennis en expertise kan je je doelgroep informeren en inspireren. Bovendien wil je als ondernemer dat jouw doelgroep bij jou terechtkomt en niet bij de concurrent! In deze blog delen we daarom drie tips voor succesvolle content marketing.

Focus met content marketing op kennisdeling

In content marketing staan niet jouw producten en diensten centraal, maar waardevolle informatie. Het is een middel om op een laagdrempelige manier een relatie op te bouwen met de doelgroep. Dit kan bijvoorbeeld door regelmatig inhoudelijke blogs te delen, jouw visie op trends te geven of een relevante business case te bespreken. Of je nu een IT-bedrijf bent of een leverancier van kunststof kozijnen, jij bent de expert binnen jouw vakgebied. Zonde om dit niet te laten zien! Content marketing omvat ook niet alleen het schrijven van blogs. Social media, video, infographics of een offline magazine… het kan allemaal onderdeel zijn van jouw content marketingstrategie.

Starten met content marketing – 3 tips

Vind je het lastig om te bepalen hoe je moet starten met content marketing? Met deze drie tips helpen we je graag op weg:

1. Bepaal je doelstelling
Wat wil je met content marketing bereiken? Als je geen duidelijk doel voor ogen hebt, wordt het heel lastig om te starten. Een doel helpt je om gemotiveerd te blijven (want ja, content marketing kost ook tijd) en te bepalen in hoeverre het succesvol is. Het ene bedrijf focust vooral op zichtbaarheid in de markt, waar een ander inzet op leadgeneratie. Het doel bepaalt, samen met je doelgroep, de middelen. Voor zichtbaarheid kan je denken aan een bedrijfsblog, voor leadgeneratie aan een whitepaper of een kennissessie.

2. Blijf dicht bij jezelf
Content marketing werkt alleen als je geloofwaardig bent, daarom is het belangrijk om dicht bij jezelf te blijven. Reclame of directe verkoop is niet het doel, je wil je prospect of klant triggeren met relevante informatie. Praten over zaken waar je geen verstand van hebt? Daar prikken ze zo doorheen. Bedenk bijvoorbeeld eens welke vragen je vaak van klanten krijgt. Grote kans dat deze vragen bij meer mensen leven! Dit biedt een mooie kans om hier vanuit jouw expertise op in te gaan in bijvoorbeeld een blog of er zelfs een hele campagne aan te wijden.

3. Denk vanuit je doelgroep
Of je nu gaat bloggen, video’s gaat maken of een whitepaper wil delen, denk altijd vanuit je doelgroep. Voor je iets op ‘papier’ zet of ontwikkelt, bepaal je eerst met welke informatie jij echt meerwaarde kunt bieden aan de doelgroep. Welke interessante ontwikkelingen zijn er bijvoorbeeld in de markt waar je de doelgroep over kunt informeren? Welke pijnpunten lopen jouw (potentiële) klanten tegenaan die je kunt adresseren? Daarnaast is het belangrijk om te weten waar de doelgroep zich bevindt en op basis daarvan keuzes te maken.

Ben je benieuwd naar hoe je content marketing voor jouw organisatie in kunt zetten en hoe je goede content schrijft? Meld je dan nu kosteloos aan voor de webinar van vrijdag 7 augustus.

07
augustus
Meld je aan voor de UBO kennissessie.

'Content marketing?! Er is toch al genoeg informatie op het internet?'

vrijdag 07 augustus 2020 11:00
UW BUSINESS ONLINE
ONLINE

Meer blogs

Van klant naar ambassadeur als leadgeneratiestrategie5 touchpoints die jouw customer journey snel persoonlijk maken5 redenen om jouw customer journey in kaart te brengen

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63