On
Terug naar overzicht

3 TIPS VOOR SUCCESVOLLE CONTENT MARKETING

Veel ondernemers en Marketing- en HR managers denken dat content marketing niets voor hen is. Er is toch al genoeg informatie op het internet te vinden? Wat heb ik daar nog aan toe te voegen? Wij weten dat iedereen een verhaal heeft. Met jouw kennis en expertise informeer én inspireer je jouw doelgroep. Je wilt toch dat jouw doelgroep bij jou terechtkomt en níet bij de concurrent! Wij delen daarom drie tips met jou voor een succesvolle content marketing strategie!

UBO-blogbeeld-3tips

FOCUS OP
KENNIS-
DELING

 

Focus met content marketing vooral op kennisdeling

In content marketing staan niet jouw producten en diensten centraal. Maar jouw waardevolle informatie. Het is een middel om op een laagdrempelige manier een relatie op te bouwen met de doelgroep. Hoe je dat doet? Door regelmatig inhoudelijke blogs te delen, jouw visie op trends te geven of een relevante business case te bespreken. Of je nu een IT-bedrijf bent of een leverancier van kunststof kozijnen: jij bent de expert binnen jouw vakgebied. Zonde om dit niet te laten zien! Een content marketing strategie omvat niet alleen het schrijven van blogs. Social media, video, infographics of een offline magazine: het is allemaal onderdeel van jouw content marketingstrategie.

3 TIPS

1.

Bepaal je doelstelling (‘Wat wil ik bereiken?’)

Wat wil je met content marketing bereiken? Als je geen duidelijk doel voor ogen hebt, wordt het heel lastig om te starten. Een doel helpt je om gemotiveerd te blijven (want ja, content marketing kost ook tijd) en te bepalen in hoeverre het succesvol is. Waar het ene bedrijf zich vooral focust op zichtbaarheid in de markt. Zet de ander in op leadgeneratie. Het doel bepaalt, samen met je doelgroep, de middelen. Voor zichtbaarheid kan je denken aan een bedrijfsblog. Voor leadgeneratie aan een whitepaper of een kennissessie.

2.

Blijf dicht bij jezelf (‘Wie ben ik?’)

Content marketing werkt alleen als je geloofwaardig bent. Daarom is het belangrijk om dicht bij jezelf te blijven. Reclame of directe verkoop is niet het doel. Je wil je prospect of klant triggeren met relevante informatie. Praten over zaken waar je geen verstand van hebt? Daar prikken ze doorheen. Bedenk welke vragen je vaak van klanten krijgt. Grote kans dat deze vragen bij meer mensen leven! Dit biedt een kans om hier vanuit jouw expertise op in te gaan. Wijd er een blog of zelfs een hele campagne aan.

3.

Denk vanuit je doelgroep (‘Wie wil ik bereiken?’)

Of je nu gaat bloggen, video’s gaat maken of een whitepaper wilt delen; denk altijd vanuit je doelgroep. Voor je iets op ‘papier’ zet of ontwikkelt, bepaal je eerst met welke informatie jij echt meerwaarde kunt bieden aan de doelgroep. Welke interessante ontwikkelingen zijn er in de markt waar je de doelgroep over wil informeren? Tegen welke pijnpunten lopen jouw (potentiële) klanten aan? Daarbij is het belangrijk om te weten waar de doelgroep zich bevindt en op basis daarvan keuzes te maken.

Contact-BuildBrands

DOWNLOAD
WHITEPAPER

Benieuwd hoe wij jou helpen bij het inzetten van content marketing voor jouw bedrijf? Download hier onze whitepaper!