CASE: G-SHOCK - Can’t SHOCK A DutchMan

In 1983 ontwierp Kikuo Ibe een onverwoestbaar horloge: de G-SHOCK van Casio. Vandaag de dag is G-SHOCK het grootste horlogemerk op social media, wereldwijd. De stoere horloges zijn voor iedere man die houdt van avontuur.

OPDRACHT

G-SHOCK vroeg ons hen te helpen met het vertalen van hun global merkidentiteit naar de Nederlandse markt. Natuurlijk met het behoud van G-SHOCK’s eigenheid, maar met meer lokale herkenbaarheid. Daarom zochten we waar het beste van beide werelden samenkomt -G-SHOCK en de Nederlandse, avontuurlijke man.

 

Werkwijze

1.
Global story, lokale identiteit

Stap 1 is het samenbrengen van de global story met het Nederlandse verhaal van G-SHOCK, samengevat in de pay-off – Can’t SHOCK a DutchMan. Daarvoor werkten we nauw samen met het G-SHOCK team, tijdens creatieve sessies en panelonderzoeken met de doelgroepen.

2.
Marketingstrategie

Stap 2 is het ontwikkelen van een krachtige videomarketingstrategie. We bepalen nauwkeurig de persona’s, doelen en platforms om onze videomarketingstrategie uit te voeren. In het verlengde van de videomarketing zetten we micro-influencers in, als bevestiging op social media.

3.
Video

Stap 3 is het filmen van verhalen van Nederlandse ambassadeurs die een leven leiden dat past bij #NeverGiveUp en Can’t SHOCK a DutchMan. En natuurlijk hebben we daarvoor ook influencers nodig.

Awareness

Het eerste jaar van onze samenwerking focussen we volledig op awareness. Daarvoor zetten we in op offline én online. Offline onder andere de samenwerking met MUDMASTERS, online een gedetailleerde, langlopende videomarketingcampagne voor het laden van het merk. Dat resulteert in 20.000.000 views bij 2.000.000 unieke personen in 1 jaar tijd. En de fanbase van G-SHOCK NL op social media groeit structureel.

Het resultaat?

20.000.000 views bij 2.000.000 unieke personen in 1 jaar tijd. En de fanbase van G-SHOCK NL op social media groeit structureel.

“Het draait om het maken van de verbinding met je doelgroep.
Ik wilde een levende, actieve G-SHOCK-community.”
En dat is gelukt!

Bas Boersma
Social Media Manager bij G-SHOCK

Het verhaal van G-Shock

#NeverGiveUp – eindeloos doorgaan tot je bereikt wat je voor ogen hebt. Het verhaal van Bas Boersma – Social Media Manager bij G-SHOCK

Benieuwd wat UBO voor jou kan betekenen?

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63