DIGIBORDSHOP

DIGIBORD-SHOP.NL is één van Nederlands koplopers in de booming markt voor professionele multimediaproducten. Ze leveren en installeren onder andere touchscreens, digitale whiteboards, beamers, audioinstallaties, LED- en LCD-schermen bij bedrijven, overheid en onderwijsinstellingen. Installatie en service doet DIGIBORD-SHOP met eigen gecertificeerde monteurs en alle producten kun je ontdekken in hun showroom, maar verkoop verloopt voor het overgrote deel via de webshop.

OPDRACHT

DIGIBORD-SHOP.NL kwam door drukte onvoldoende toe aan het versterken van de webshop. En omdat stilstand achteruitgang betekent, zeker in de online markt, vroegen ze ons hen te helpen met het optimaliseren van de webshop. Graag vanuit een strategische visie en in behapbare, effectieve stappen. En of wij daarin het voortouw wilden nemen?

Natuurlijk!

Unieke Werkwijze

1.
Alle ideeën bundelen

Stap 1 is het bundelen van alle ideeën. Van koppelingen tussen webshop en back-office tot AdWords-strategie, productpagina’s en een leaseconstructie – alle punten waarop we verbeteringen kunnen doorvoeren bespreken we en brengen we samen in een overzichtelijk document.

2.
Strategisch plan maken

Stap 2 is het opstellen van een strategisch plan met een overzichtelijk tijdspad. De ideeën worden op basis van belangrijkheid en uitvoerbaarheid geprioriteerd en in een schema gezet dat ingedeeld is op thema’s, zoals ‘conversie-optimalisatie’, ‘back-office integratie’ en ‘omzet verhogen’.

3.
Webdevelopment consultant op locatie

Stap 3 is het uitvoeren van alle geplande activiteiten. Omdat veel van de taken voor DIGIBORD-SHOP betrekking hebben op webdevelopment, gaat één van onze consultants wekelijks aan de slag met het uitvoeren van alle ontwikkeltaken. Zo komen we stapsgewijs vooruit, en werken iedere keer aan een nieuw thema.

THEMA’S en CAMPAGNES

De belangrijkste uitdaging van DIGIBORD-SHOP was het versterken van de werkwijze. Dus daarmee begonnen we het traject. We koppelden de back-office aan de webshop en zorgden dat alle systemen naadloos op elkaar aansloten. Het resultaat? Alle prijzen zijn altijd up-to-date, het voorraadsysteem is accuraat en de administratie staat goed. Vanuit die basis voegden we nieuwe functies toe, zoals een leaseconstructie in samenwerking met een leasemaatschappij, en optimaliseerden alle belangrijke productpagina’s. Voor webshops is conversie natuurlijk het belangrijkst, maar voordat je daarop kunt focussen moet alles goed staan. Door in die volgorde te werken zijn alle nieuwe stappen die we zetten extra krachtig en werken AdWords-campagnes beter. Bovendien hebben we door alle data uit campagnes nog meer inzicht in waar we verder kunnen optimaliseren.

Het resultaat?

Alle prijzen zijn altijd up-to-date, het voorraadsysteem
is accuraat en de administratie staat goed, doordat alle
systemen naadloos op elkaar aansluiten.

“UBO zorgt voor continuïteit in de ontwikkeling van onze Webshop. We hebben nauw contact en kunnen daardoor snel schakelen en focus geven aan producten waar in bepaalde periodes veel vraag naar is. Door Interne processen te koppelen met onze webshop, is het een krachtige tool in onze organisatie.”
Cor Koelewijn
eigenaar DIGIBORD-SHOP

Webshop

De DIGIBORD webshop bouwden we op ons advies om van Magento naar WooCommerce. Zo kunnen we sneller opschalen qua functionaliteiten. Bovendien is de back-end van WooCommerce eenvoudiger te bedienen en zijn nieuwe functies makkelijker te implementeren. Het resultaat? We zijn nu continu bezig met het doorontwikkelen van de website. Voor webshops is dat essentieel, want dat draagt bij aan vindbaarheid en snelheid. En dat vinden zoekmachines geweldig. Bovendien zijn pagina’s altijd up-to-date. Alles voor maximale conversie.

Benieuwd wat UBO voor jou kan betekenen?

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63