Stap 1 is het neerzetten van het employer brand van Brandwise. Een krachtig merk, dat we bouwen op drie thema’s: vrijheid, variatie en vrolijkheid. De pay-off? ‘Be a Brandwiser!’
Brandwise is marktleider op het gebied van field marketing & sales. Al meer dan 30 jaar bouwen ze menselijke connecties voor A-merken als Coca-Cola, Unilever, Proctor & Gamble en Jumbo. Wij mochten hen helpen met employer branding én personeelswerving, zodat hun dynamische onderneming kan blijven groeien.
Brandwise maakt een sterke groei door. Daarom wilden ze een update van hun employer branding. Ze hadden behoefte aan een eenduidig verhaal, zowel voor intern als extern, over Brandwise als werkgever. En of we ook konden helpen om nieuwe medewerkers te werven?
Dat kunnen wij.
Stap 1 is het neerzetten van het employer brand van Brandwise. Een krachtig merk, dat we bouwen op drie thema’s: vrijheid, variatie en vrolijkheid. De pay-off? ‘Be a Brandwiser!’
Stap 2 is het bepalen van de strategie. Brandwise heeft uiteenlopende doelgroepen, die lopen van studenten tot 60-plussers. Van vrijwel iedere leeftijd dus en ook nog eens van verschillende achtergrond en uit verschillende omgevingen. Dus gaan we vanuit de identiteit gericht aan de slag om die allemaal op hun eigen manier te bereiken.
Stap 3 is het ontwikkelen van alle middelen om de strategie perfect uit te voeren, van website tot videocampagnes en van SEA tot strakke designs.
De website van Brandwise is 100% conversiegericht. De User Experience is zo ingericht, dat bezoekers in zo weinig mogelijk stappen het doel bereiken: solliciteren. Contact opnemen is ook een belangrijk doel, dus integreerden we een chatfunctie, verbonden met whatsapp. Zo kunnen kandidaten snel en makkelijk met iemand spreken, op een laagdrempelige manier. Ook integreerden we het Applicant Tracking System (ATS) waarmee Brandwise werkt, zodat alle relevante informatie direct op de juiste plaats terecht komt.
Samen met Brandwise bepalen we hoe we de Google Ads-campagnes het best kunnen inzetten. We mixen onze Google Ads expertise met de kennis van Brandwise over hun kandidaten. Omdat wij Google Ads doen en Brandwise zelf de Facebook campagnes, overleggen we veel en stemmen de campagnes op elkaar af. Die samenwerking loopt heel soepel. Door kort te schakelen passen we steeds nieuwe dingen toe, wat altijd leidt tot relevante, effectieve campagnes.