CASE: DE KRACHT VAN KENNIS

Pure IT-netwerkspecialisten die behoren tot de top van Nederland. Dat zijn de mannen van aaZoo. Met hun internationale ervaring en kennis maken ze enterprise-oplossingen beschikbaar voor het MKB. Of het nu gaat om netwerken, security, datacenteroplossingen of netwerkmanagement, ze zijn autoriteit binnen hun vakgebied.

OPDRACHT

Kunnen jullie ons specialistische verhaal begrijpelijk maken voor een bredere doelgroep? Dat was de hoofdvraag die aaZoo bij ons neerlegde. En of we konden zorgen dat die doelgroep dat verhaal zou leren kennen. Zodat ze niet alleen door vakgenoten als autoriteit gezien worden, maar ook de markt.

Dat kunnen wij.

UNIEKE WERKWIJZE

1.
IDENTITEIT

Stap 1 is het leggen van de basis, het helder vertellen van het verhaal van aaZoo. Dat noemen wij hun identiteit, die we samenvatten in de pay-off ‘De kracht van kennis.’ Hun visuele en tekstuele identiteit werkten we uit aan de hand van een uniek krachtenmodel én een strakke werkwijze.

2.
STRATEGIE

Stap 2 is het verhaal te vertellen aan de doelgroepen: MKB’ers en specifiek de industrie. We bepaalden persona’s en methoden om die te bereiken met verschillende thematische campagnes én content. En niet te vergeten: een account based strategie. Hierover meer onder CAMPAGNES

3.
MARKETING

Stap 3 is het ontwikkelen van de website én alle marketingmiddelen die nodig zijn om de strategie optimaal uit te voeren: designs, blogs, interviews, video’s, SEO, SEA, leadlijsten, social selling en rondtafelsessies.

WEBSITE

Omdat de oplossingen die aaZoo biedt heel specialistisch zijn, is het begrijpelijk maken van hun verhaal essentieel. Daarom ontwikkelden we een overzichtelijke website, makkelijk te navigeren en waarin de tekst niet al te technisch is, maar vooral vertelt over het resultaat van de specifieke oplossingen. Dat vulden we aan met whitepapers en meer technische elementen in de blogfunctie. We creëerden veel conversiemogelijkheden, die altijd zijn gericht op contact. Want na de kennismaking raak je vanzelf overtuigd van de kracht van aaZoo.

Het resultaat?

Een duidelijke merkidentiteit vertaald naar een Account Based Marketingstrategie

“UBO is een verlengstuk van onze bedrijfsvoering. Ze hebben echt verstand van IT, waardoor ze van de meest lastige onderwerpen een leesbaar en begrijpelijk verhaal kunnen maken. En wat ik ook prettig vind, is dat ik iedereen kan bellen. We zijn bijna collega’s”

Jan-Jacob Bakker
Mede-eigenaar aaZoo Network Solutions

MAAK HET ONZICHTBARE, ZICHTBAAR

Om het verhaal van aaZoo heel gericht onder de aandacht te brengen van hun doelgroep, kozen we voor Account Based Marketing. Want we willen niet één keer voorbijkomen bij 5000 IT-managers, maar tien keer bij 500 IT-managers. Dus bouwden we een slimme leadlijst, die we stapsgewijs funnelden naar een persoonlijke afspraak tijdens een interactieve kennislunch. Zo maken we marketing persoonlijk én halen we het maximale uit het marketingbudget, met als resultaat een hogere succesfactor.

Benieuwd wat UBO voor jou kan betekenen?

Menu

  • Home
  • Over UBO
  • Cases
  • Vacatures

Voor vastberaden
ondernemers.

Contact

Amersfoortseweg 28
3751 LK, Bunschoten-Spakenburg

Econtact@uwbusinessonline.nl
T030 700 97 63